Bra att veta - Umeå 2020

Allmänt

Garderob

Garderob finns i hallen, bemannas kl 8-15.30 och är kostnadsfri.

Kvalitetsvärd

Lena Hernell är mässans kvalitetsvärd och hjälper er med alla frågor och eventuella problem. Telefon till Lena är 070-275 04 87.

Press

Vill du synas ännu mer på Nolia Karriär? Se då till att vi har den senaste informationen om er. På mässans hemsida lyfter vi gärna fram dina nyheter, spännande idéer och aktiviteter som besökare och pressen kan möta i er monter på mässan. Maila dina pressreleaser till anette.westerlund@nolia.se, märk mailet "Pressrelease Nolia Karriär Umeå". 

Program

Aktuellt program kommer presenteras på Nolia Karriärs hemsida, se "För besökare" och "Program".

Tomemballage

Emballage som skall återanvändas kan lagras i särskilt utrymme under mässtiden enligt Nolias hänvisning. Emballaget måste märkas med monternummer och företagets namn. Klisteretikett för detta finns att hämta i mässans servicecenter.

Utställarlounge

Finns i anslutning till mässhallen. Där bjuder vi på kaffe och en stunds avkoppling från mässbruset.

 

Wifi

Wifi finns tillgängligt utan kostnad för alla utställare. Vill du boka fast uppkoppling, beställ detta i vår webbshop.

Adresser & Telefon

Godsadress

Nolia Karriär, Signalvägen 3, 903 22 Umeå.

Märk godset: Nolia Karriär, + ert monternummer och företagsnamn.
Notera gärna mobilnummer till er mottagare/kontaktperson på plats på mässan.

Nolia kontaktperson, gods: Göran Forsman, 070-631 25 12.

Telefonnummer

Följande telefonnummer gäller under mässan:

Projektledare Monica Pettersson: 0730-880 330
Projektsäljare Lena Hernell: 070-275 04 87
Servicecenter/information/montershop Anette Westerlund: 070-280 33 78
Arbetskontor Carl-Henrik Bergqvist: 070-510 72 98

Försäkringar

Försäkringar

Nolia fritar sig allt ansvar för den skada som i samband med mässan kan vållas av utställaren eller dennes personal eller deras tillhörigheter, samt likaledes för den skada som kan åsamkas utställaren och dennes personal eller deras tillhörigheter.
Vi rekommenderar er att teckna försäkring i ert försäkringsbolag.

Gods-Transport-Parkering

Bilparkering

Bilparkering för utställare finns plats vid mässområdet. Parkeringen kostar ca 20 kr per dag på den inre parkeringen.

Godshantering

Godsutkörning till mässan får ske fr.o.m. onsdag 12 februari. Gods som kommer tidigare måste av utrymmes och säkerhetsskäl mellanlagras av respektive speditör på avsändarens bekostnad. Notera att avgift tas ut för t.ex. truckhjälp. Utkörning av gods till montern debiteras per timme. Minimikostnad för trucklyft 100:-/15 minuter.

Godstransport

Observera att godset måste stå på pall (1x1x3 m) eller i skrinda, du sköter själv packning och emballering av godset.

Observera att Postens skrindor INTE får skickas med denna transport, dessa får endast fraktas av Posten själva.

Kostnaden för gods per pallplats och sträcka: 1 320:- exkl. moms. Antal platser är begränsade.

Beställning görs i vår webshop

Buss från Luleå

Bussen avgår från Luleå Energi Arena 11 feb ca kl. 16.00. Kostnad 520 kr/person, exkl. moms.
Framme i Umeå stannar bussen på Vasaplan i centrum. Boka plats på bussen i vår webshop. 

 

Monter

El i montern

1 eluttag 230 V ingår i grundavgiften. önskar du boka andra produkter gör du det i vår webshop.
Tar du med egen utrustning är det viktigt att du kontrollerar att den är felfri. 

Golv

Golvet i hallen är golvplyfa. Vi rekommenderar er att beställa matta till era montrar då vi även lägger matta i gångarna! Matta beställs i vår webshop senast måndag den 20 januari 2020.

Hyr utrustning

Vi vill att det ska vara enkelt att delta på våra mötesplatser. I vårt sortiment finns ett utbud av möbler och utrustning ni kan behöva, ex.vis stolar, bord, mattor, ståbord, scenelement och mycket annat. Snabbt och enkelt kan ni hyra allt från en leverantör. Beställt material finns på plats i din monter när du kommer till mässan. Gör din beställning i vår webbshop, se länk nedan.

- Gör din beställning i god tid så sparar du pengar. Fr.o.m. 27 januari tillkommer 25% pristillägg på ordinarie prislista
- 1 st eluttag 230 V ingår i grundavgiften
- Sista dag för beställning av montermatta, 20 januari 2020
- Om utställare bokat ramptext som önskar nyttjas på annan mässort ansvarar utställaren själv för ned- och uppmontering samt frakt
- Är du osäker vad du behöver, kontakta oss så hjälper vi dig

Monterväggar

Monterväggarna består av 26 mm boardskiva, vitmålad, höjd 2500 mm. Det är tillåtet att spika med mindre spik och måla om monterväggarna i en annan färg. Observera att återställning till vit färg och förstörd montervägg debiteras enligt prislista.

 

Städning av monter

Utställarna ansvarar själva för städning av montrarna. Efter mässans stängning är det tillåtet att ställa ut skräp i gångarna. Nolias personal städar gångar och gemensamma utrymmen. 

Restaurang

Restaurang

Restaurang Kummin serverar ekologisk och närproducerad mat och finns en trappa upp vid hall 1. För de utställare som önskar, kan vi erbjuda fakturering av lunch till monterpersonal som läggs på monterservicefakturan. Lunchkupongerna bokar du på plats i vårt servicecenter.

Meny buffélunch meddelas senare

 

Säkerhet & Bevakning

Bevakning

Hallen är försedd med automatiskt inbrottslarm utan att mässan därmed ansvarar för utställarnas tillhörigheter (se FÖRSÄKRINGAR).

Utrymningsvägar

Det är förbjudet att blockera eller skymma utrymningsvägar, utrymningsdörrar, brandredskap och skyltar.

Tider

Inflyttning

Utställare anmäler sin ankomst i servicecentret. Montrarna är tillgängliga för utställarna från onsdag den 12 februari klockan 10.00. Hallen håller öppet till 19.00 inflyttningsdagen.

Vid behov av tidigare inflyttning kontakta calle@nolia.se

Alla utställare skall vara klara med sina montrar senast torsdag 13 februari klockan 09.00.

Utflyttning

Utflyttning får tidigast påbörjas torsdag 13 februari kl. 15.00 och skall vara klart 14 februari kl. 17.00. Observera tiden! Vid ev. problem kontakta Nolias information.

Öppettider

 

                       Mässa                 Servicecenter      Arbetskontor

Onsdag 12/2      ---                      10.00-18.00      10.00-19.00

Torsdag 13/2     09.00-15.00         07.30-17.00      07.30-17.00